Vakantiehuis Wibrin

Welkom in de Ardennen...
line decor

Wegbeschrijving: te voet naar Achouffe
 Een mooie wandeling om te starten en de ardennensfeer op te snuiven is de “Promenade de Crêtes”, aangeduid met T op de wandelkaart (afstand +/- 5 km).
Je gaat naar boven tot aan het bord ‘Petite Mormont’ met de wandelkaart, vervolgens rechtdoor in het bos tot aan het bruggetje.
Neem de richting Achouffe, na een kilometertje (aan een afgezaagde boom als een stoeltje) neem je in een hoek van 90° naar rechts een wegeltje met aanduiding T naar beneden, vervolgens stijl naar boven.
Volg dit pad in het bos. Op een bepaald ogenblik heb je een steile afdaling: voorzichtig bij regenachting weer ! Vervolg je weg langs een kabbelend riviertje, steek vervolgens het voetgangersbruggetje over.
Na een tijdje kom je aan de vijvers en de brouwerij van Achouffe. Hier zijn meerdere drankgelegenheden.
Ga naast het kapelletje naar boven, steeds rechtdoor en je komt terug aan het vakantiehuis.

Er is een geocache verborgen op wandeling T met coördinaten N 50° 08.604 E 005° 44.038 of UTM: 31U E 695338 N 5558153 zie ook de beshrijving van deze wandeling op internet :
(zoek onze commentaar, het was voor ons ook onze eerste cache!)
Een ocache is een verborgen “schat”. Als je die gevonden hebt neem je er iets uit en steek iets anders in de plaats. Je schrijft ook iets in het logboek.

Deze wandeling is hier ook beschreven (maar vertrekt in Achouffe).

line decor
   VakantiehuisWibrin - Rue Petite Mormont 11A 6666 Wibrin(Houffalize) - telefoon: 061/313878 - info: 09 /330 34 08